Κυριακή 1 Απριλίου 2018

Βάψιμο πασχαλινών αυγών με παντζάρια





Ξέρετε ότι στο Κυριακή στο σπίτι κάθε χρόνο τα Πασχαλινά αυγά είναι ένα DIY πείραμα. Έτσι και φέτος λοιπόν αποφάσισα να πειραματιστώ με φυσικό χρώμα από πανέμορφα παντζάρια για να έχω ότι πιο υγιεινό στο τελικό αποτέλεσμα!











Για ευνόητους λόγους επέλεξα λευκά αυγουλάκια που βρήκα σε μια όμορφη βόλτα μου στη τοπική λαϊκή μας αγορά. Το ξέρατε ότι μπορείτε να αγοράσετε ακριβώς τα αυγά που χρειάζεστε; Εγώ το έμαθα φέτος και πολύ χάρηκα που δεν χρειάστηκε να πάρω ολόκληρη καρτέλα! Έπλυνα τα αυγά και τα σκούπισα καλά.


Αγόρασα και τα παντζάρια μου από το διπλανό πάγκο και τα έκοψα σε κομματάκια έτοιμα να βράσουν σε μια φαρδιά κατσαρόλα.


Αφού τα έβρασα ένα τεταρτάκι θαύμασα το κατακόκκινο ζουμάκι τους. Υπολογίστε το νερό σας να μην είναι πάρα πολύ αλλά να φτάνει να σκεπάσει τα αυγουλάκια σας.


Με μια τρυπητή κουτάλα έβαλα προσεχτικά τα αυγουλάκια μέσα χωρίς να αφαιρέσω τα παντζάρια και τα έβρασα εκεί στο ζουμάκι. Καλό θα είναι τα αυγά να είναι σε θερμοκρασία δωματίου και η θερμοκρασία σας όχι πολύ υψηλή για να έχετε τις λιγότερες απώλειες.


Μόλις πέρασε ο χρόνος βρασμού έβγαλα την κατσαρόλα από το μάτι και πρόσθεσα περίπου ένα σφηνάκι ξύδι γιατί σκέφτηκα ότι θα στερεοποιήσει το χρώμα.


Και εδώ αρχίζουν τα fail! Έβγαλα ένα αυγό μετά από περίπου μισή ωρίτσα και με το που το ακούμπησα στο χαρτί το χρώμα έφευγε σαν πούδρα. Άρχισα να ανησυχώ και να ψάχνω στο internet τι έκανα λάθος αλλά μάλλον είναι σύνηθες για την συγκεκριμένη τεχνική.



Το τελικό αποτέλεσμα λοιπόν μοιάζει σχεδόν με τα κλασσικά καφέ αυγά που αγοράζουμε αλλά εσείς το είδατε ότι ήταν λευκά ε; Δεν είμαι σίγουρη για το ξύδι που έβαλα αλλά υπόσχομαι του χρόνου να κάνω περισσότερα πειράματα. Πάντως ομολογώ μου αρέσει αυτή η φυσική μορφή!


Το κόκκινο αυγό που βλέπετε στη φωτογραφία είναι με κανονική βαφή και το έβαλα για να δείτε τη διαφορά. Για το τελικό αποτέλεσμα κατέληξα να αφήσω τα αυγά στο ζουμάκι από τα παντζάρια όλο το βράδυ.


Ροζ αυγά λοιπόν βαμμένα με ότι πιο φυσικό χρησιμοποιώντας παντζάρια. Εσείς το έχετε δοκιμάσει; Και αν ναι τι χρώμα βγάζετε και ποια μέθοδο χρησιμοποιείτε;

Αν σας άρεσαν τα φετινά μας Πασχαλινά αυγά ρίξτε μια ματιά και σε άλλες αυγο-περιπέτειες από το Κυριακή στο σπίτι με αναλυτικές οδηγίες εδώ, εδώ εδώ και εδώ! Αν ψάχνετε και άλλη Πασχαλινή έμπνευση ρίξτε μια ματιά εδώ!


Καλή Μεγάλη Εβδομάδα!

20 σχόλια:

  1. Αχ.. το είχε πάθει και η μαμά μου αυτό με τα παντζάρια! αν και η φίλη της που της το πρότεινε το πετυχαίνει, δεν ξέρω πώς!
    Προσωπικά δεν αλλάζω την συνταγή με τα κόκκινα κρεμμύδια-την έκανα ανάρτηση στο μπλογκ.

    Καλή Ανάσταση, Κατερίνα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από μια έρευνα που έκανα το αποτέλεσμα είναι αυτό το αχνό ροζ στα περισσότερα που είδα Αλεξία μου. Αν μάθεις πάντως θα χαρώ πολύ να μου πεις! Έρχομαι να δω και τη διαδικασία με τα κρεμμύδια να εμπνευστώ!

      Διαγραφή
  2. Αν σου πω ότι δεν έχω βάψει ποτέ αυγά! Πάντα τα βρίσκω έτοιμα χαχα! Πάντως θα συμφωνήσω με την momyof6 Φίλες που πειραματίζονται με φυσικούς τρόπους λένε ότι οι φλούδες από το κρεμμύδι κάνουν θαύματα! Πάντως σε χαίρομαι που το παλεύεις κάθε χρόνο με άλλο τρόπο, κάθε φορά έχει το ενδιαφέρον της. Καλή Ανάσταση! Και του χρόνου να τα βάψεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μη νομίζεις Λαμπρινή μου καμιά 10αριά κάνω έτσι για το έθιμο και για το DIY φυσικά! Σημειώνω τις φλούδες από κρεμμύδι για πειραματισμό! Καλή Ανάσταση να έχουμε!

      Διαγραφή
  3. Κι εγώ δεν αλλάζω τα κρεμμυδάκια με τίποτα!Σίγουρα αποτελέσματα και γίνονται πεντανόστιμα τα αυγά! Για τα παντζάρια το έχω ακούσει κι από άλλους πάντως!!! Φιλιά κοριτσάκι και καλή προετοιμασία!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βλέπω πολλές ψήφους στα κρεμμυδάκια τελικά. Λες και με τα παντζάρια να έχουν πάρει νοστιμιά τα αυγουλάκια; Πάντως τίποτα καλύτερο από το φυσικό χρώμα τελικά! Καλό βάψιμο Κική μου!

      Διαγραφή
  4. Και τα fail μέσα στο παιχνίδι είναι!Kαι του χρόνου με υγεία!Πόσα παντζάρια σε αναλογία με τα αυγά έβαλες;Δεν έχω βάψει ποτέ με παντζάρια, φέτος λέω να κάνω αυγά μου εφέ watercolor και handlettering και για πρώτη φορά λέω να τα ψήσω αντί για να τα βράσω. Έχω διαβάσει πολλά καλά σχόλια για τα ψητά. Λες να εκραγούν;!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 3 παντζάρια έβαλα για 10 αυγουλάκια αλλά άνετα έβαφες αρκετά ακόμα στο ζουμάκι. Για τα ψητά αυγά έχω ακούσει και εγώ από μια φίλη μου που τα φτιάχνουν στη Μύκονο και είναι πεντανόστιμα. Αναμένω να δω αποτελέσματα!

      Διαγραφή
  5. Από τα λάθη μας μαθαίνουμε Κατερίνα μου.
    Κι εγώ με τα κρεμμύδια έχω βάψει με πολύ καλό αποτέλεσμα.
    Αυτό μάλλον θα κάνω κι εφέτος .
    Καλό Πάσχα και φιλάκια πολλά πολλά .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άμα δεν τα δοκιμάσω όλα θα σκάσω Ρένα μου! Ως καλλιτεχνική φύση και εσύ, σίγουρα με καταλαβαίνεις! Καλή Ανάσταση σου εύχομαι!

      Διαγραφή
  6. They have a rustic farmhouse look now Katerina. You can always take a fail and turn it into a positive! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. αχα με πατζαρια δεν το εχω κανει ποτε! οποτε να μην το δοκιμασω, ετσι;;; θα τα φαω σαλατα λοιπον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια χαρά πρωτότυπο ροζάκι καλέ! Βέβαια αν θες βαθύ κόκκινο άστο καλύτερα και φτιάξε μια ωραιότατη παντζαροσαλάτα! Καλή Ανάσταση Ζηνάκι!

      Διαγραφή
  8. Κατερίνα μου έτσι το έπαθα καί εγώ πέρυσι, δεν βάφουν καθόλου με τα παζάρια. Επίσης παίρνουν και τη μυρωδιά!! Δεν πειράζει ,να είσαι καλά, καλό Πάσχα, να περάσεις όμορφα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περίμενα και εγώ πολύ πιο έντονο χρώμα Μεταξία μου αλλά δεν πειράζει! Του χρόνου με το καλό θα κάνω νέα πειράματα με νέα λαχανικά! Καλή Ανάσταση να έχουμε!

      Διαγραφή
  9. Μια χαρά είναι... ροζ της πούδρας που είναι και της μόδας. Εγώ μόνο με κόκκινο λάχανο έχω δοκιμάσει και έχει βγει ένα καταπληκτικό μπλε. Και του χρόνου Κατερίνα μου, καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ααα μια χαρά Χριστίνα μου! Είμαι τουλάχιστον ότι πρέπει για τη μόδα! Με το κόκκινο λάχανο έχω δει και εγώ φωτογραφίες με φανταστικά χρώματα. Λέω του χρόνου με το καλό να το δοκιμάσω. Καλή Ανάσταση να έχουμε!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...